cover1.jp2g

Han har facit för framgångsrik klockförsäljning

Han har jobbat i branschen i 30 år och varit i alla Sveriges klockbutiker. Idag gör Boes Carlsson succé med Facits klockor. Boes avslöjar varför BC Watches and Clocks klockor säljer så bra.

Boes Carlsson har tidigare jobbat på Stjärnurmakarna med allt från försäljning till framtagning. Nu driver han BC Watches and Clocks med klockmärket Facit som flaggskepp.

Vad ligger bakom märket Facits framgång?

– Facits klockor har mycket hög igenkänningsbarhet. Märket står för bra klockor med rätt utseende till rätt pris. Klockorna säljs för mellan 500- och 1500 kronor och finns som barnklockor, modeklockor och standardklockor. Arbetet med att utveckla modellerna är oerhört viktigt och är ständigt pågående.
Facit Dam RX61
Hur ser arbetsdagarna ut?

– Jag reser mycket och har ständig kontakt med butikerna. Jag är en ålderman i branschen och vet att lyssna på butikerna för att veta exakt vad de vill ha. Jag kan påverka mitt eget sortiment och har tillgång till tusentals olika klockmodeller.

Du har arbetat med klockor i trettio år, vad har du lärt dig om branschen?

– Jag tror mig veta vad kunden anser är en bra klocka för varje prisläge. Man får inte heller glömma butikerna, de måste tjäna pengar på klockorna. Jämfört med många märken vet butikerna att de får avkastning på Facits klockor.

Vad efterfrågar kunderna?

– Idag är klockor en modeaccessoar. En klocka ska inte kosta mer än ett studiebidrag.

Ett nytillskott för BC Watches and Clocks är de två schweiziska märkena Swiss Military by Crono och Cover.

– De är i klass med Tissot och Certina och till hundra procent tillverkade i Schweiz. Det är otroligt prisvärda klockor!
Swiss Military by Crono
Cover

Facit står för kvalitet till bra priser samt hög igenkänningsfaktor. BC Watches and Clocks är startat av Boes Carlsson med 30 års erfarenhet från ur- och guldbranschen, 21 år som säljare på Bandax Time och 4 år som ansvarig för Facit på Stjärnurmakarna.

Läs mer på hemsidan www.bcwatch.se

 

Fler artiklar >>

NYHETSBREV VILL JAG HA!