Så ska Veronica skapa ordning hos dig

| Hus & hem  | Sponsrad

Överbelamrade garderober, källare med gamla byråer och gardiner som inte sett ljuset på 10 år, eller ett skrivbord i totalt kaos. Alla har vi något som skulle behöva ordnas upp hemma, men tid och ork är något som många saknar. Det var något som Veronica Olsson tog tag i och startade ett företag som ska hjälpa till med att skapa ordning i hemmet, Ordningsrik. 

 Det var när jag själv insåg att oordning hemma skapar oro i själen som jag kände att jag vill hjälpa andra med det här, säger Veronica Olsson, organisatör och ägare av Ordningsrik

Veronica gick med i en grupp på Facebook för att skapa ordning hemma och tanken var att hon skulle rensa ut på sin gård och skapa ordning. Men när hon upptäckte hur kul det var kände hon att det här är något hon vill jobba med. 


– Jag gillade inte bara att få ordning hemma, jag gillade att skapa ordning. Medan flera av Facebookgruppens deltagare tyckte att det var väldigt jobbigt,  berättar Veronica.

Veronica kände då att hon kunde hjälpa andra att få de hem som de ville ha, men som inte har ork att själva ta tag i projekten hemma, stora som små. Idén resulterade i företaget Ordningsrik och nu skapar Veronica ordning hos såväl företag som i människors hem. 

– Jag är en organisatör som kommer och ordnar upp allt när de behöver det. Jag utgår ifrån kundens behov och kommer att göra det som behöver göras. Men det kan innebära allt från att strukturera upp saker inför en flytt, rensa ur deras garderober eller att gå igenom de där högarna med dokument som ligger på kontoret, säger Veronica.

Vissa saker i ett hem kanske det är svårt att be en främling att gå igenom, men Veronicas roll är att stödja och med kundens förtroende få dem att känna trygghet.


– För mig är det enkelt, jag har lärt mig hur man ska göra. Det går av bara farten med mitt ordningssinne i ryggmärgen. Alla har inte den egenskapen. Det är en hel vetenskap kring hur man ska rensa ur sitt hem på onödiga prylar. Eller hur man smartast ställer i ordning verktygen i garaget, berättar Veronica.

Veronica är inte bara en organisatör utan har länge varit egen företagare. Mångsysslande organisatör där hon dels hyrt ut sig till en handelsträdgård men hon har samtidigt designat och tillverkat egna arbetsskor. Något som gett henne värdefulla erfarenheter.

– Allt jag har arbetat med har lärt mig så mycket och det är saker jag tar med mig in i det här företaget. Jag arbetar även i en handelsträdgård och det har gjort att jag också har kunskap att ordna upp i trädgårdar. Jag har märkt att ordning och reda i trädgården, bland rabatter och växter, är minst lika viktigt.  

– Mina egendesignade arbetsskor arbetar jag i till vardags vid mina olika företag och tjänster och de är så bra att jag fortsätter designa och utveckla flera olika modeller, berättar Veronica.

Att bemöta kunder och se till varje individs behov är det Veronica tycker om.

– Det blir en lättare vardag med ordning. Och att få ge människor den möjligheten är en fin känsla, säger Veronica

– Målet är att hjälpa alla få lite ro i själen, som man får av att skapa ordning. Min roll kan bli allt från rådgivning till att jag gör grovjobbet med sortering och utrensning. Men mina kunder ska sen tycka att det är roligt att komma hem och njuta av förändringen. Skulle den inte vara hållbar finns jag här. Eftersom det är en hushållsnära tjänst ligger det inom Rut-avdraget och det blir inte för dyrt heller, säger Veronica.

Här läser du mer om Ordningsrik. 





RELATERAT: ordning ordningsrik dalarna rut-avdrag hemhjälp